czwartek, 14 grudnia 2017

Szydełkowe ozdoby na choinkę i przesądy Wigilijne :)


Witajcie Kochani! Tradycyjnie pięknie dziękuję za wszystkie ciepłe słowa i komentarze na blogu i FB ! Sercem Was pozdrawiam i życzę wspaniałych chwil w zdrowiu i wyśmienitym humorku! <3 Powoli zbliżają się Święta i wieczerza Wigilijna. W naszych Polskich domach najuroczyściej celebrowany posiłek. Niezwykły nastrój, jaki wtedy odczuwamy to zasługa świątecznie udekorowanego domu, blasku świec, zapachu choinki i smakowitych aromatów dochodzących z kuchni. Zanim pokarzę Wam moje dziergane ozdoby, kilka ciekawostek o przesądach wigilijnych z dawnych czasów:)
- Nie należało się sprzeczać, kłócić i płakać by w domu nie zagościły smutek i żal, który utrzymywał się cały rok.
- Kto w Wigilię się skaleczył lub zachorował to cały rok miał problemy ze zdrowiem.
- Można było kichać do woli gdyż wróżyło to znakomite zdrowie przez cały rok.
- Ciężarne unikały prania i szycia by dziecko nie urodziło się słabe i chorowite.
- Po wieczerzy zwierzętom dawało się po kawałku opłatka by zapewnić im zdrowie i przychówek.
- Nie wolno było podsłuchiwać rozmów zwierząt ( które przemawiały ludzkim głosem) groziło to utrata zdrowia, a nawet śmierć.
- Zjedzenie jabłka w Wigilie zapobiegało bólowi gardła, orzecha bólowi zęba.
-Żelazne narzędzia takie jak siekiera, sierp kładło się pod stół i opierano na nich nogi, by uchronić się przed skaleczeniami.
- Drewno, węgiel i wodę należało przynieść przed zmierzchem, po wieczerzy wszystkie zapasy padną łupem mysz.
- W Wigilię można było bezkarnie ukraść jakiś drobiazg, miało to zagwarantować pomyślność na cały rok ( później niepostrzeżenie przedmiot się podrzucało właścicielowi ).
- Unikano pożyczania komuś czegokolwiek bo to wróżyło straty, (lepiej było coś podarować).
- Przed Wigilia należało spłacić wszystkie długi by uniknąć problemów w kolejnym roku.
Ja pamiętam tradycje aby spróbować każdej z dwunastu wigilijnych potraw, po to by nie zabrakło ich w następnym roku. Puste miejsce przy stole, kiedyś dla zmarłych, dziś dla wędrowców, włożenie łuski karpia " na szczęście" do portfela:) A jak u Was? Znacie jakieś regionalne tradycje o, których nie napisałam ?
Zanim się z Wami pożegnam to chciałam bym pokazać kilka  świątecznych stworków wydzierganych szydełkiem z bawełnianej włóczki. Choinka fanki szydełka co roku ma nowe ozdoby, mam nadzieję, że się Wam spodobają. A Teraz ściskam mocno i dziękuję,że Jesteście ze mną <3 <3




































































35 komentarzy:

  1. A gdzie tradycje świąt Bożego Narodzenia - pocałunek pod jemiołą? 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooooooo widzisz jak dobrze, że jesteś! O tym zapomniałam:) Pozdrawiam cieplutko wiernego Czytelnika i życzę cudownego nastroju <3

      Usuń
  2. Ozdoby bardzo ładne :). W przesądy nie wierzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jednak urzekły mnie rękawiczki...jak można wydziergać takie maleństwo

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie fajne te szydełkowe ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe prace Eluniu :) Zachwycasz na każdym kroku :) Cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale urocze ozdoby, Eluniu. O nie których przesądach słyszałam, ale na szczęście w żadne nie wierzę.
    Buziaczki serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój kolega wrzuca monety do miski z wodą i myje tym twarz, żeby być bogatym!!!! muszę stwierdzić, że dobrze mu się powodzi, ale ile tam bakterii:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne ozdoby.Pięknie będą prezentować się na choince.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. O! Z tą monetą w misce, o której pisze Basia, spróbuję:))) Fajny sposób na bogactwo:)))
    Śliczne ozdoby - wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  10. U nas wisi jemioła:)) Ale raczej nie wierzymy w przesądy, wszystko zależy od samego człowieka:))
    Śliczne ozdoby na choinkę, zawsze swoje zrobione bardziej cieszą serce:)
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Eluniu! Ozdoby Choinkowe są Urocze, najbardziej podobają mi się rękawiczki i domek - Pozdrawiam Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  12. Oryginalne i własnoręcznie wykonane ozdoby - podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne te Twoje wydziergane ozdoby. Nie potrafię powiedzieć, która najpiękniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O o niektórych przesądach nie słyszałam ;) Piękne ozdoby stworzyłaś :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Wreszcie wróciłaś:) Aż miło tu zajrzeć:) Ozdoby świetne a w przesądy nie wierzę:) Za to po kilkuletniej przerwie zamierzam mieć w tym roku żywą choinkę:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne są te ozdoby a o niektórych przesądach nie wiedziałam:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Super, że wróciłaś! Niedawno zaglądałam na Twojego bloga i zastanawiałam się, czemu tak nagle zniknęłaś. I jakieś dwa dni później wrzuciłaś posta :)
    ozdoby cudne, ale ja przepadłam na widok tych boskich rękawiczek-łapek! No marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O przesądach miło mi się czytało, ale ja ich nie biorę na poważnie. Ozdoby z sercem stworzone i przez to urocze. Pozdrawiam przedświątecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne ozdoby! Szkoda, że takie wyroby to nie moja bajka... Z chęcią nauczyłabym się je robić;)
    Nie wierzę w przesądy. Ale podczas wigilii nie mogę zdjąć mojego wzroku z własnego psa. Mam nadzieję, że kiedyś coś do mnie powie :)
    Może wzajemna obserwacja? staying true to myself

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne ozdoby przygotowałąs:) Moje serce skradł ptaszek :) Pierwszy gośc w Wigilię powinien być mężczyzną, kobieta to zła wrózba :) A i powinno się do Wieczerzy Wigilijnej ubrać coś nowego,zeby przez cały rok nie zabrakło odzienia, albo zeby stać było człowieka na nowe ;) Buziolki

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne są ozdoby szydełkowe. Najbardziej zauroczył mnie ptaszek a rozczuliły malutkie rękawiczucie, hehe Ja bombki ozdabiam szydełkowymi wdziankami ale za rok kto wie, może się wyszkolę w robieniu misiów, laleczek, gwiazdeczek bo wspaniale to robisz. Wesołych Świąt, kochana :-))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne są takie szydełkowe dekoracje :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Już tak świątecznie u ciebie, śliczne ozdoby. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne są te ozdoby a o niektórych przesądach nie wiedziałam:)Pozdrawiam
    สล็อต ออนไลน์
    Gclub

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniałe ozdoby! Idealne, żeby między nimi położyć klasyczne kolczyki z onyksem na prezent z https://esclusiva.pl/kolczyki-z-onyksem ;). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń